Open Space 2014. – Open Space szösszenetek 2. – Mentorcoaching, próbáljuk ki!


“Először a témához fűződő legjobb reményeikről kérdeztük a megjelenteket, ami a gyakorlatunkat tekintve nagyon kézenfekvő. Egyrészt, mert – tapasztalatunk szerint – a célirányos interakciók hatékony alakításának ez az egyik kulcsa. A remélt haszon tudatában sokkal magabiztosabban és hatékonyabban válogat és építkezik a figyelem mindabból, ami aztán történik. Másrészt, az általunk kínált mentorcoaching elengedhetetlen eleme, hogy abban segítünk a tanulást kereső coachnak, amiben ő akar segítséget.

Aztán egy mikrolehetőséget ragadtunk ki a mentorcoach tárházából, és átadtuk a terepet háromfős csoportoknak kipróbálásra.

- elsőként arról döntöttek, hogy ki, milyen szerepből szeretne a következö 25 percben tanulni (ügyfél, coach, a coach coacha);

- egyikük meginterjúvolta a coachot: mini-inner-game coachingot tartott vele, hogy figyelmét minél hasznosabban, tanulósabban tudja fókuszálni;

- ezután felvett a coach az ügyféllel egy 5 perces beszélgetéskezdetet egy kellően okos telefonra;

- ezt visszahallgatva arra figyeltek, milyen előfeltevésekkel indít a coach (igen, ahogy ebben a kérdésben benne az előfeltevés, hogy a coach előfeltevésekkel dolgozik, és az is, hogy ezek ‚kihallatszanak‘, úgy azt figyeljük meg, hogy coachként hasznos néha ránézni és megválogatni munkahipotéziseinket, mert van választásunk!).

- majd az első ügyfélmegszólalás utáni coachreakció volt a vizsgálat tárgya: Mit HALLOTT MEG a coach? Mit ERESZTETT EL A FÜLE MELLETT? ill. Mit TETT BELE a beszélgetésbe? (Kutatók egy csoportja is megvizsgálta ezt, és nem árulunk el titkot, ha azt mondjuk: a beszélgetés továbbépítésének e módjai összefüggnek a coach választott munkamódszerével.)

Szeretjük a mentorcoachingban a konkrét beszélgetésekhez nagyon közeli tanulást, így kézenfekvő volt, hogy ezt a gyakorlatot találtuk ki… És hogy ez olyan, mintha nem is kellene ehhez mentorcoach?

Igen, azt tapasztaljuk, hogy kíváncsi önreflexióból minden coach tud tanulni. És aki annyira megszerette a folytonos tanulás lehetőségeit, hogy támogató külső személlyel akarja csinálni (vagy akkreditációhoz szüksége van rá), az számíthat ránk. www.mentorcoaching.hu

Remélem hasznos volt idáig olvasni. Ott, az open space-en is ezt kérdeztük zárásként: milyen haszon keletkezett, és az hogyan fogja coachinggyakorlatukat befolyásolni. Már a következő ülésen. ” Hankovszky Kati