Egyesítsük erőinket!


Szinergia és hagyományteremtés a „Coaching Camp”-en

A sokfelé szerteágazó, és több irányból induló coachingot szeretné együttesen erősíteni a Coaching Camp. Számos irányzat, és azok jeles képviselői egyaránt teret kapnak azon a három napos elvonuláson, melynek a célja a tudásmegosztás.

Számtalan coaching irányzatról, módszertanról szóló kiváló tréningen, workshopon külön-külön részt vehetnek már idehaza is coachok. Olyan szakmai kezdeményezés indul a Coaching Camp-pel, amely ismert és kevésbé ismert, ám eredményes irányzatokat mutat be. Ennek a több napos rendezvénynek a keretein belül egy időben, egy helyen, a sokszínűségre építve fejleszthetik a résztvevők a meglévő coach tudásukat.

Inspiráció és öröm

A háromnapos rendezvény speciális körülmények közt kerül megrendezésre 2013. június 20-22-e közt. A tábor három főszervezőjének egyike, Bognár Balázs coachee-ként került kapcsolatba a coachinggal, és elámult a hatásán.A 8 éve rendezvény-szervezéssel foglalkozó szakember gondoskodik a Coaching Camp operatív megvalósításáról. Ő javasolta, hogy tartsák Szent Iván éjjelekor a rendezvényt, hogy a varázsos napéjegyenlőségi, tábori hangulat is erősíthesse a résztvevők közt létrejövő szinergiát. Természetesen, komoly szervezési munka előzi meg a rendezvényt, amelynek a helye a Velencei-tó partján a Vital Hotel Nautis**** lesz, a négycsillagos wellness-szálló minden kényelmével és kényeztető szolgáltatásaival.

Koncentrált körülmények- jobb hatásfok

A koordinációt Bereczki Nelli látja el, aki szerint a szervezők azért választották a háromnapos, gárdonyi, bentlakásos formát, mert a közös és egyéni tapasztalatok megszerzéséhez, az impulzusok megéléséhez és a kapcsolatépítés céljának eléréséhez szükség van bizonyos időtartamra.

Wieland Veronika, a másik „megálmodó”, aki gyakorló coach és képzési vezető is egyben úgy látja, hogy a három nap kompromisszumot jelent. A munka és az attól való távollét közötti kompromisszumot. Nem túl távol Budapesttől, de mégsem munkahely-közelben sokkal intenzívebb és hatékonyabb lehet a rendezvény. Ezt az időszakot a résztvevők együtt töltik, és fizikailag is eltávolodnak a mindennapos munka helyétől – ezért lesz vidéken, de mégsem túl távol Budapesttől.

A bentlakással erősíteni lehet a szakma összetartását is, de természetesen nem tehető kötelezővé, így ez a lehetőség opcionális. „Szeretnénk teret adni a tudásmegosztásnak, eszmecserének minden színtéren, mindenki számára. Ehhez pedig tér és idő kell, ezért gondoltuk, hogy hasznos lehet ebben a három napos struktúrában összeállítani a programot.”- foglalta össze Wieland Veronika a terveket.

Mesterkurzus

Aki coachinggal foglalkozik, élethosszig tartó tanulásra teszi fel az életét, és nem csak a szavak szintjén. Tanfolyamokat végeznek, akkreditációt szereznek a coach-ok, tudásmegosztó konferenciákon, rendezvényeken, workshopokon vesznek részt.

Sajnos a gazdasági válságnak köszönhetően elszaporodott az a jelenség, miszerint a tapasztalat megosztása háttérbe húzódik, és az előadók a marketing tevékenységük részének tekintik az előadásukat. “A tudásmegosztást és az üzletszerzést a Coaching Camp keretein belül élesen szétválasztjuk annak érdekében, hogy a tudásra szomjazó coachok tanulhassanak, és a kapcsolati tőke bővítésére vágyók ismerkedhessenek. A szálloda mérete lehetőséget ad arra, hogy a plenáris, és szekcióülések mellett fizikálisan elkülönítve még tágas helyünk legyen a marketing és értékesítési tevékenységre is. ” – jelentette ki határozottan Bölcskei Mónika, a tábor harmadik főszervezője. Lesz helye és ideje az értékesítésnek is, de amit a rendezvény megálmodói szeretnének, az sokkal inkább a gyakorló coachok és coaching szemléletű attitűddel működők tudásmegosztása. Ez kifejezetten mesterkurzusa lesz a szakma kiválóságainak. Wieland Veronika szavaival: „Közeledést, összefogást, együttműködést, etikus szakmai grémiumot, tudás- és tapasztalatgyarapodást, feledhetetlen élményeket és nagyon jó hangulatot” szeretnének a szervezők a rendezvényen megvalósítani.

Hagyományteremtés

Egy ennyire nagyformátumú rendezvény szervezési periódusában meg kell fogalmazni azt is, mi az a cél, amellyel elégedettek lennének az ötletadók a „Camp”végeztével. Wieland Veronika úgy gondolja, hogy az tükrözné leginkább azt, hogy elérték a céljukat, hogy „akik eljöttek, még maradnának, akik pedig nem jöttek el, sajnálnák, hogy kihagyták”. Bognár Balázs olyan visszajelzésekre számít, amelyben kifejeződik az, amit ő is vall:” A jó üzlet az, ahol mindenki nyer.”

Bölcskei Mónika vágya a Coaching Camp-pel az, hogy a coachok sokszínű szakmai tudás birtokában, rengeteg, azonnal bevethető gyakorlattal, és kiváló szakemberek megismerésével még jobb, még tudatosabb kísérőkké, edzőkké formálódjanak. Bereczki Nelli pedig annak örülne, ha sikerülne hagyományt teremteni, és sok pozitív visszajelzést kapnának, amelyek útmutatóként szolgálhatnak a következő Coaching Camp megszervezéséhez.

Szerző: Filius Ágnes